Training 2.0

 height=
 Bild lånad från BravoTV.com
 
Idag, måndag den nionde mars, så börjar det jag kallar Training 2.0. Det är en högre växel till min vanliga träning. Som ni vet så tränar jag mycket och jag tar min träning väldigt seriöst, men på senare tid har skola och karriär fått gå före (och så är det - och det är helt ok). Men den andra maj så åker jag ner till Malmö för att springa mitt tredje Toughest och jag vill åka ner dit med vetskapen att jag tränade röven av mig för att vara i bästa möjliga form (I have goals to chase, you know!).
 
Jag tänkte såhär: vad sägs om att ni som vill hänger på den här lilla "extra växeln" fast under er egna premisser? Ditt liv ser inte likadant ut som mitt liv, och min träning är inte alls likt din träning, samt hur jag äter behöver inte vara det sättet du äter. Det jag förespråkar however är en hälsosam livsstil. En power woman tar hand om sig själv - för ditt yttre speglar ditt inre och hur mycket work du satt in i det. 
 
Det jag kommer fokusera på under Training 2.0 är bland annat styrketräningen med tyngre vikter och lägre repetitioner samt längre löprundor i ett högt men stadigt tempo - därefter kör jag på som jag alltid gjort. När det gäller kosten så kommer jag (efter ett par dagars paus) hoppa på sockerutmaningen igen - för jag mådde verkligen bra utan socker! Jag ska även fokusera på att äta rätt mängd mat (ätit way to little det senaste) och vid fasta tidpunkter (inga blodsockerfall). Därefter ska jag lägga tid på att vila ordentligt. Detta är det svåraste för mig - speciellt när min sömn har varit skit det senaste. Det är här jag kommer lägga mest energi, på att hitta ett lugn för att kunna sova ordentligt och ge tid för att vila.
 
Vad skulle ditt Training 2.0 handla om? Hur kan du ta hand om dig själv på ett litet bättre sätt? Vill du hoppa på min sockerutmaning så läs mer här. Är du som mig som är dålig på att vila eller sover dåligt? Det kanske är något att fokusera på? Eller är det något pass på gymmet du alltid velat testa men inte vågat - då har du din excuse nu! Eller vad sägs om att köra ihop denna utmaningen med min "En Sak i Månaden"-utmaning och kanske, well, sluta snusa/röka? Det om något är hardcore, plus att du sparar en slant på det!
 
Att vara hälsosam är väldigt svårdefinierat. Vad som är hälsosamt för mig är inte samma för dig men att börja ta hand om sig själv är en bra början till en hälsosammare livsstil. Röra på sig och äta mat från Mother Nature. En liten förändring kan göra en riktigt jäkla stor skillnad! So lets do this!
Inspiration, Natali |
#1 - - Paula:

Jag har faktiskt börjat köra lite Training 2.0 själv, jag har precis börjat köra efter Stronglifts och ökar sakta men säkert vikterna på allt, så himla roligt. Och jag känner mig STARK vilket är helt fantastiskt!

Svar: GRYMT! Härligaste känslan är ju verkligen när man just känner sig stark (eller lätt på löpspåret/löpbandet, haha) :))
Natali

#2 - - Anna:

Jag är på! Ska köra igång på gymmet igen efter en långdragen förkylning och bli den bästa och snyggaste versionen av mig själv lagom till sommaren (hehe), sköta mat och sömn ordentligt samt plugga!

Svar: He he he, det är ju det man brukar säga! Bra att du är på! Jag måste först och främst ta tag i sömnen för den fuckar mitt liv. Dålig sömn = dålig mat = dålig träning = dålig sömn osv osv Inatt hoppas jag på 9 timmars sömn. Snittat 6 h senaste två veckorna! Orkar. Inte. Mer.
Keep me updated! :)
Natali

Upp